Vysílací studio: 567 312 345
Dopravní linka: 800 221 122
SEBASTIAN - Toulavá
Playlist
SEBASTIAN
Toulavá
Právě vysílá:
Marek Grande
Odpoledne na Hitrádiu Vysočina

Nové vlaky nabídnou lepší signál, bezdrátové dobíjení i dětské kino

Nové vlaky nabídnou lepší signál, bezdrátové dobíjení i dětské kino
Datum: 11. 4. 2024
Autor: Michal Merenda

Už před létem by se první cestující mohli svézt v nejmodernějším vlaku Českých drah pro dálkové trasy ComfortJet. České dráhy počítají s jejich prvním nasazením v provozu na vybraných spojích Praha – Bohumín a Bohumín – Praha – Františkovy Lázně,   v přechodném osmivozovém řazení bez řídicího a restauračního vozu. 

Celkem 180 vozů včetně řídících a restauračních bude tvořit celkem 20 devítivozových souprav s kapacitou 555 míst k sezení a nejvyšší provozní rychlostí 230 km/h, které budou představovat novou „vlajkovou loď“ dálkové flotily Českých drah. Dopravce je v následujících letech využije na nejvýznamnější mezinárodní linky do Berlína, Hamburku, Vídně nebo Budapešti.

„Nová souprava ComfortJet ukazuje, jakým kvalitativním skokem v posledních letech prochází vozidlový park našeho národního dopravce. Právě zvyšující se kvalita cestování a služeb na palubě je něco, co může dále zvýšit zájem lidí o cestování vlaky, “ říká po první jízdě v ComfortJetu ministr dopravy Martin Kupka a dodává: „ComfortJet se svou maximální rychlostí 230 km/h navíc představuje moderní soupravu, kterou můžou České dráhy v budoucnosti provozovat i na úsecích vysokorychlostní železnice, jejíž příprava u nás postupuje kupředu a do budoucna díky ní ještě zlepšíme železniční spojení našich regionů  a České republiky se všemi kouty Evropy.“

„Soupravy ComfortJet jsou vybavené nejmodernějšími prvky na současném evropském železničním trhu a nabízejí cestujícím nejvyšší komfort pro jejich cesty bez ohledu na to, jestli jedou za prací nebo za zábavou. Do  provozu je nasadíme poprvé na vybrané spoje na lince Praha – Bohumín a následně Bohumín – Praha – Františkovy Lázně. Jednotky budou prozatím v dočasném řazení bez řídicího a restauračního vozu. Bez možnosti občerstvení ale cestující nebudou. Restaurační vůz bude k soupravám připojen a půjde o vůz klasické stavby ze stávajícího parku Českých drah. ComfortJet přitom nepomůže jen tam, kde bude přímo jezdit. V souvislosti s uvedením desítek nových vozů do provozu budeme pokračovat v postupném vyřazování starších vozů a jejich náhradou modernějšími typy s klimatizací, Wi-Fi a dalším vybavením, které budou uvolněny z linek nově provozovaných jednotkami ComfortJet, “ říká předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec.

Na konci léta by také mělo dojít k nasazení prvních jednotek ComfortJet v dočasném řazení na vlaky Berliner mířící do německé metropole. Postupně se ComfortJety budou objevovat na vlacích mezi Prahou a Vídní. Svou maximální rychlost 230 km/h budou od počátku provozu využívat například mezi Berlínem a Hamburkem a v budoucnosti ji budou moci využívat i na dalších tratích např. na nové rakouské trati Koralmbahn nebo na prvních úsecích vysokorychlostních tratí v Česku.

„Investice do kvalitního, rychlého a spolehlivého vozového parku je cesta, jak přivést na železnici nové zákazníky a nabídnout udržitelný způsob cestování. Jsem proto rád, že dnes prezentujeme první soupravu ComfortJet, která je určená pro rychlost až 230 km/h a která nabízí řadu komfortních funkcí. Cestující budou moci volně a bezbariérově procházet soupravou, navštívit restaurační oddíl s moderní kuchyní, děti zabavit v prostoru s dětským kinem nebo dobít svá elektrokola v sekci vyhrazené pro 12 jízdních kol. Během jízdy můžou očekávat zlepšení signálu díky inovativní technologii oken, nastavitelná pohodlná sedadla, bezdrátové nabíjení mobilních telefonů v první třídě, USB zásuvky pro nabíjení elektroniky a další služby, jako je palubní informační a rezervační systém. Věřím, že svezení novými vlaky bude příjemným zážitkem. Plně se soustředíme na výrobu dalších souprav, pro které v současné době máme vyrobenou zhruba třetinu vozových skříní a které budou na koleje přicházet postupně do roku 2026, “ říká generální ředitel společnosti Siemens Mobility Česká republika Roman Kokšal.