.webp)
Řidiče v Jihlavě čekají omezení u okružní křižovatky na Havlíčkově a Pražské ulici
Od pondělí 17. února až do konce dubna se tam doprava zkomplikuje kvůli výstavbě Centrálního dopravního terminálu.
Uzavře se bypass Havlíčkovy ulice ve směru od Fritzovy na Okružní. Všechna auta včetně MHD pojedou přes prstenec křižovatky. V dopravní špičce se proto dá očekávat zdržení. Chodci podél Rozkvětu procházejí bez omezení.
Víkendové uzavírky - Na první dva víkendy v březnu (1.-2. a 8.-9.) se křižovatka uzavře úplně. Objíždka povede ulicemi Romana Havelky, Jiráskova, Hradební, Brněnská, Okružní, Havlíčkova, Kollárova a Sokolovská. Průjezd mít budou pouze vozy MHD a integrovaný záchranný systém.
Co čeká řidiče dál - Další omezení u Sila přijdou od května, kdy se provoz vrátí do podzimního režimu s průjezdem přes prstenec. V první polovině června se křižovatka znovu uzavře úplně.
Důvodem jsou práce související s Centrálním dopravním terminálem
Práce pokračují - Dělníci na terminálu nezpomalili ani v zimě. Na stavbě u nádraží odstraňují suť po zbourané budově a pracují na podchodu. Podél Havlíčkovy ulice se odtěžují svahy pro budoucí přístupové cesty a probíhá stavba kanalizace. Na jaře se práce přesunou do dalších fází.
Hotovo bude v roce 2026!
Celý terminál s návaznými autobusy městské a krajské dopravy začne fungovat na jaře 2026. Do té doby musí řidiči i cestující počítat s komplikacemi.
Stavba Centrálního dopravního terminálu (CDT) se dotkla i vlaků. Na městském nádraží teď nezastavují, původně se měly vrátit až v prosinci. Podle posledních informací by mohly jezdit už od září. Cestující by se tak zřejmě dočkají jednodušších přestupů dřív, než se plánovalo.