Vysílací studio: 567 312 345
Dopravní linka: 800 221 122
MICHAEL SCHULTE & R3HAB - Better Me
Playlist
MICHAEL SCHULTE & R3HAB
Better Me
Právě vysílá:
Michal Knejp
Snídaně šampionů na Hitrádiu Vysočina

Vysočina láká čím dál více turistů - letošní růst je rekordní!

Vysočina láká čím dál více turistů - letošní růst je rekordní!
Zdroj: Kraj Vysočina
Datum: 3. 9. 2024
Autor: Markéta Báťová

Cestovní ruch na Vysočině zažívá zlaté časy.

V prvním pololetí roku 2024 navštívilo tento region o 6,9 % více turistů než ve stejném období loni. Podle dat Českého statistického úřadu je to dokonce třetí největší růst v rámci celé České republiky. V porovnání s předcovidovým rokem 2019 se počet turistů zvýšil o 15 %, což dokazuje, že Vysočina se stává stále populárnější destinací.

Největší nárůst je vidět u zahraničních turistů. Těch přijelo o 20 % více než v předchozím roce, což řadí Vysočinu na třetí místo mezi všemi regiony. Nejvíce zahraničních návštěvníků pochází ze Slovenska, Německa a Polska. Celkový počet přenocování vzrostl o 7,46 %, což je druhý nejvyšší nárůst v Česku.

- Nejnavštěvovanějším turistickým cílem na Vysočině je  ZOO Jihlava, kam už letos zavítalo přes 280.000 lidí.

- Vyšší návštěvnost letos zaznamenala i informační centra v Telči, jejíž historické jádro je památkou na seznamu UNESCO. Do 29. srpna jich přijelo asi 33.500, přibližně o 1000 víc než loni. 

- Jako vydařenou hodnotí sezonu i jihlavský akvapark Vodní ráj. K 29. srpnu zaznamenal 41.000 návštěvníků, obdobně jako před čtvrtstoletím, kdy se Vodní ráj otevřel a neměl na Vysočině konkurenci.

Ředitel Vysočina Tourism, Zdeněk Navrátil, k tomu říká: „Vysočina je stále oblíbenější nejen pro české turisty, ale i pro zahraniční návštěvníky. Naším cílem je tento trend udržet a dále rozvíjet. Plánujeme zaměřit naše kampaně zejména na německy mluvící země, kde vidíme rostoucí zájem.“

Vysočina Tourism dlouhodobě podporuje růst cestovního ruchu v kraji prostřednictvím řady marketingových aktivit a projektů. Spolupráce s agenturou CzechTourism přinesla rekordní počet press a fam tripů, které pomohly prezentovat krásy Vysočiny novinářům a influencerům. Nechybí ani spolupráce s Hitrádiem Vysočina na projektu „Vysočina Vysočině“, který propaguje místní turistiku. V letních měsících organizace láká návštěvníky z velkých měst sloganem „Město pálí? Vysočina Tě zchladí!“.